Zapowiedź Bayonetta

Aby Bayonetta nie musiała cały czas walczyć do połowy naga, a także po to by gracze mogli choć na chwilę oderwać od niej wzrok i skoncentrować się na walce z przeciwnikami, twórcy postanowili dodatkowo wyposażyć naszą bohaterkę w kilka rodzajów broni palnej. Kamiya stwierdził, że zestaw dwóch pistoletów trzymanych w dłoniach to już przeżytek i postanowił urozmaicić rozgrywkę dodając jej przy tym jeszcze większego efekciarstwa. Dokonać tego pragnie poprzez przymocowanie dodatkowej pary spluw do niebotycznie wysokich obcasów wiedźmy. Jakby tego było mało, w dalszej części rozgrywki odblokujemy również możliwość umieszczenia przy naszej nodze pełnoprawnego shotguna. Tego w grach wideo jeszcze nie było i niecierpliwie czekam na możliwość sprawdzenia w akcji nietypowego obuwia bohaterki. Oprócz kilku rodzajów broni palnej, swój udział w grze potwierdziły katany, które będziemy mogli umiejscowić w dłoniach czarownicy. Twórcy zaoferują nam również możliwość podnoszenia broni upuszczonej przez martwych przeciwników. Do swojego ekwipunku będziemy mogli przykładowo włączyć specjalną trąbkę, której dźwięki ranią równie mocno co pociski z dubeltówki. Taki zestaw uzbrojenia z pewnością wywoła niemałe zamieszanie w szeregach wroga, a nam pozwoli na czerpanie frajdy z oglądania unoszących się w powietrzu pozostałości naszych oponentów.

Platinum Games szykuje dla nas prawdziwą, niezwykle brutalną jatkę. Monstra, które staną na drodze Bayonetty nie będą miały łatwego życia. Już na wstępie zostaną pobite, wypatroszone i podziurawione, by po kilku seriach ciosów zostać potraktowanym przez jedno ze specjalnych narzędzi tortur jakimi w swoim bogatym arsenale dysponuje bohaterka. Na razie ujawniono obecność „żelaznej dziewicy” i gilotyny, która skróci o głowę wszystkich zbyt pewnych siebie przeciwników. Nie ma jednak nic za darmo i na użycie tak wymyślnych narzędzi również będziemy musieli sobie zapracować. Najbardziej spektakularnych ataków użyjemy dopiero po naładowaniu odpowiedniego, znajdującego się na ekranie, miernika. Podobnie jak w innych slasherach pasek ten nabijemy rozgramiając kolejne fale wrogów bez ponoszenia przy tym jakichkolwiek obrażeń. Combo naładowane na przeciętnej klasy potworach zaowocuje możliwością użycia specjalnego ataku na przywódcy maszkar i wyprowadzeniem efektownego finishera. Metoda eksterminacji, jakiej bohaterka użyje w ostatnim ataku, będzie bezpośrednio zależeć od miejsca i rodzaju przeciwnika, na którego ma spaść cios.